Zasady i warunki kupna biletów

 Warunki zakupu biletu

1. Bilet

1.1. Opłacony bilet jest ważnym dokumentem, wystawionym przez lub w imieniu przewoźnika  o przewozie pasażera i bagażu.

1.2. Pasażer jest zobowiązany do okazania biletu na żądanie przewoźnika lub osobie upoważnionej. Pasażer musi posiadać bilet podczas podróży, jeśli przewoźnik nie zamieni go na żaden inny dokument zamienny.

1.3. Bilet obowiązuje jedynie na usługi na nim wskazane.

1.4. Bilet obowiązuje na transport lotniczy z lotniska odlotu do lotniska docelowego. Bilet nie obowiązuje na transport pomiędzy lotniskami.

1.5. Przy zakupie biletu pasażer musi uiścić dodatkowe opłaty przewoźnika, jeśli nie wskazano inaczej.


2. Przewoźnik ma prawo odmówić przewozu pasażera i jego bagażu, jeżeli:

2.1. pasażer narusza przepisy przewoźnika;

2.2. pasażer stanowi zagrożenie lub przeszkadza innym pasażerom;

2.3. zachowanie pasażera jest zagrożeniem dla bezpieczeństwa przewozu lotniczego (lotu), pozostałych pasażerów lub mienia osób trzecich;

2.4. pasażer odmawia przestrzegania przepisów przewoźnika, jego pracowników lub załogi;

2.5. pasażer odmawia dokonania odprawy;

2.6. pasażer nie uiszcza opłat, obciążeń lub innych wymaganych płatności;

2.7. pasażer odmawia okazania właściwych dokumentów podróżnych;

2.8. jeśli bilet pasażera:

a) jest uszkodzony;

b) został zgubiony;

c) data przelotu, wskazana na bilecie, została zmieniona;

d) istnieje podejrzenie, że bilet został nabyty w sposób niezgodny z prawem lub że osoba, która widnieje w danych przewoźnika, nie ma prawa do przewozu liniami lotniczymi (lotu).

2.9. jeśli pasażer nie pojawił się na bramce podczas odprawy;

2.10. przewoźnik pasażera nie dostarczył takich informacji w niniejszych Warunkach;

2.11. bagaż nie spełnia zasad przewoźnika;

2.12. odmowa jest uzasadniona na podstawie innych istniejących norm prawnych.


3. Przepisy UE dotyczące przewozu płynów

3.1. Od 6 listopada 2006 roku obowiązują nowe przepisy UE dotyczące kontroli płynów w punktach kontroli bezpieczeństwa. Obowiązują one dla wszystkich pasażerów podróżujących z lotnisk na terenie UE do wszystkich lotnisk docelowych. Oznacza to, że w punktach kontroli u pasażerów będą sprawdzane płyny oraz to, czy pasażer przewozi ze sobą lub w bagażu jakiekolwiek niedozwolone przedmioty. Nowe przepisy nie ograniczają ilości przewożonych płynów zakupionych po odprawie w sklepach bezcłowych na terenie lotniska lub na pokładzie samolotu lecącego z kraju UE.

3.2. Płyny (w bagażu podręcznym, przy czym każdy z nich oddzielnie o maksymalnej pojemności 100 ml, wskazany jako płyn na poniższej liście):

a) woda i inne napoje, zupy oraz syropy;

b) perfumy;

c) kremy, mleczka kosmetyczne i olejki;

d) pianki do golenia, inne pianki;

e) dezodoranty;

f) pasta do zębów i inne pasty;

g) płyny w aerozolu;

h) żel do włosów, żel pod prysznic;

i) tusz do rzęs, cienie w płynie, puder płynny;

j) podobne produkty o płynnej konsystencji.


4. Na lotnisku

Co należy zrobić:

4.1. w punkcie kontroli bezpieczeństwa okazać wszystkie płyny zapakowane w przezroczystą i zapiętą na zamek torbę (jedna torba na pasażera);

4.2. zdjąć okrycie wierzchnie (kurtki, płaszcze itp.). Będą one poddane kontroli oddzielnie;

4.3. trzymać bagaż podręczny oddzielnie i wyjąć z bagażu laptopy lub inne urządzenia elektroniczne. Te przedmioty będą sprawdzone oddzielnie.


5. Dozwolony jest przewóz:

5.1. dużych pojemników z płynami w bagażu rejestrowanym. Zasady dotyczące PŁYNÓW obowiązują wyłącznie w przypadku bagażu podręcznego;

5.2. leków oraz żywności dla dzieci niezbędnych podczas lotu w bagażu podręcznym. Możesz zostać poproszony(-a) o wykazanie, że są one niezbędne podczas lotu oraz, że jest to żywność i napoje dla dzieci;

5.3. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości przed lotem prosimy o sprawdzenie informacji z agentem przewoźnika. Liczymy na zrozumienie i współpracę z kontrolą lotniska oraz personelem linii lotniczych.


6. Bagaż

6.1. Zaleca się zapoznanie się z przepisami dotyczącymi przewozu bagażu linii lotniczych. Należy pamiętać, że w większości w przypadków tanie linie lotnicze nie dokonują transferu bagażu. W celu uzyskania więcej informacji prosimy o kontakt pod numerem telefonu: +48 221 284926 lub drogą mailową: info@easyfly.pl. Większość linii lotniczych nie odpowiada za przewożone wartościowe oraz delikatne przedmioty. W przypadku przewozu tych przedmiotów zaleca się wypełnienie na lotnisku podczas odprawy dodatkowej deklaracji. Przy zaniechaniu złożenia dodatkowej deklaracji linie lotnicze będą odpowiadać za uszkodzony lub zagubiony bagaż do wartości nie przekraczającej 1000 SDR (około 1200 euro).

6.2. Zakazuje się przewozu przedmiotów niebezpiecznych lub wybuchowych dla zapewnienia bezpieczeństwa lotu. Aby uzyskać pomoc lub informacje na temat możliwości przewozu bagażu, prosimy o kontakt easyfly.pl — drogą telefoniczną pod numerem: +48 221 284926 lub drogą mailową: info@easyfly.pl, godziny pracy: I-V od 9.00 do 18.00, VI – VII: nieczynne, lub odprawę celną lotniska.

6.3. Bagaż podręczny

6.3.1. Wymiary bagażu podręcznego nie powinny przekraczać 55 x 40 x 20 cm, ale każdy przewoźnik ustala własne dozwolone wymiary bagażu podręcznego. Jeśli zamierzasz zabrać ze sobą konkretne przedmioty, należy sprawdzić, czy przepisy linii lotniczych tego zezwalają. Maksymalna waga bagażu podręcznego to od 5 do 10 kg.

6.3.2. W przypadku, gdy nie jest jasne, jakie przedmioty można przewozić w bagażu podręcznym, skontaktuj się z nami drogą telefoniczną: +48 221 284926 lub mailową: info@easyfly.pl. Godziny pracy: styczeń – maj od 9.00 do 18.00. Czerwiec – lipiec: nieczynne.

6.5. Bagaż

6.5.1. Możesz zakupić go razem z biletem lub jest wliczony do ceny biletu oraz ustalona waga bagażu podręcznego. Każda linia lotnicza ustala własne limity bagażu bezpłatnego. Zazwyczaj pasażer podróżujący klasą ekonomiczną może bezpłatnie przewieźć 23 kg bagażu, a pasażer klasy biznesowej — 30 kg bagażu. Przewóz bagażu tanimi liniami lotniczymi jest dokonywany za dodatkową opłatą. Dozwolona waga bezpłatnego bagażu będzie znajdować się na bilecie.

6.5.2. Loty do Stanów Zjednoczonych, Kanady, na Bliski Wschód oraz do Ameryki Południowej mogą podlegać wyższym limitom na bezpłatny bagaż: 1 sztuka bagażu do 23 kg dla pasażera podróżującego klasą ekonomiczną oraz 2 sztuki bagażu do 23 kg dla pasażerów podróżujących klasą biznesową. Przepisy poszczególnych linii lotniczych mogą się różnić, dlatego też w celu uzyskania właściwych informacji o dozwolonych limitach bezpłatnego bagażu, należy skontaktować się z liniami lotniczymi, którymi lecisz, lub z easyfly.lt. Aby uzyskać pomoc lub informacje, prosimy o kontakt drogą telefoniczną pod numerem: +48 221 284926 lub mailową: info@easyfly.pl. Nasze godziny pracy: styczeń – maj od 9.00 do 18.00. Czerwiec – lipiec: nieczynne.

6.5.3. Jeżeli chcesz przewieźć znaczną ilość bagażu, koniecznie uprzedź o tym przedsiębiorstwa zajmujące się przewozem ładunków. Upewnij się również, że waga pojedynczej walizki nie przekracza 23 kg. W innym przypadku możesz zostać poproszony(-a) o przepakowanie swojego bagażu.

6.5.4. Jeśli nie jest jasne, jakie przedmioty można przewozić w bagażu rejestrowanym, zamierzasz przewieźć więcej niż 1 sztukę bagażu, bagaż będzie ważyć ponad 23 kg, masz niestandardowy bagaż, przed odlotem lub zakupem biletu skontaktuj się z easyfly.lt drogą telefoniczną: +48 221 284926 lub mailową: info@easyfly.pl.


7. Bagaż Ryanair

7.1. Jeśli podróżujesz liniami lotniczymi Ryanair, bagaż rejestrowany powinieneś pozostawić w miejscu nadania bagażu.

7.2. BARDZO WAŻNE: Czas wskazany na Twojej karcie pokładowej to czas stawienia się przy bramce odprawy. W przypadku spóźnienia linie lotnicze mogą zastrzec sobie prawo do odmowy wpuszczenia pasażera na pokład samolotu. W przypadku opóźnienia pamiętaj, że, aby zarejestrować spóźniony bagaż, możesz skorzystać z bezpłatnego okienka odprawy.

7.3. Gdy podróżujesz wyłącznie z bagażem podręcznym, udaj się prosto do punktu kontroli bezpieczeństwa.

7.4. Przewóz bagażu podręcznego liniami lotniczymi Ryanair jest bezpłatny. W większości przypadków może ważyć do 10 kg. Dozwolone wymiary to: 55 x 40 x 20 cm. Możesz podróżować z jedną sztuką bagażu i jedną małą torbą, która nie będzie ważona, o wymiarach nie większych niż 35 x 20 x 20 cm. Wszystkie zakupione produkty w sklepie bezcłowym muszą zmieścić się w bagażu podręcznym. Ponieważ Ryanair może pomieścić jedynie 90 sztuk bagażu podręcznego, możesz zostać poproszony(-a) o przekazanie swojego bagażu do pomieszczenia bagażowego. Nie jest pobierana za to dodatkowa opłata, ponieważ bagaż będzie znajdować się razem z pozostałym bagażem rejestrowanym nadawanym w hali lotniska.

7.5. Bagaż podręczny musi zawierać palne i ostre przedmioty (noże, nożyczki kosmetyczne, przybory do paznokci i inne przedmioty) oraz płyny o maksymalnej pojemności 100 ml.

7.6. Dozwolone wymiary bagażu rejestrowanego to: wysokość: 0,81 m; szerokość: 1,19 m; długość: 1,19 m; waga do 20 kg.


8. Bagaż Wizz Air

8.1. UWAGA: Dozwolony bagaż wnoszony na pokład samolotu linii lotniczych Wizz Air nie powinien przekraczać wymiarów: 42 x 32 x 25 cm (bagaż musi zmieścić się pod siedzeniem pasażera siedzącego przed Tobą); bagaż nie jest ważony.

8.2. Wizz Air oferuje możliwość wyboru dwu bagaży podręcznych, z tym że zasadniczo każdy pasażer może przewozić tylko jedną sztukę bagażu podręcznego.

8.3. Duży bagaż podręczny (za opłatą): Jeśli Twój bagaż jest większy niż mały bagaż podręczny, ale jest o wymiarach nieprzekraczających 56 x 45 x 25 cm, możesz go zabrać na pokład samolotu odpłatnie. Musi się on zmieścić w pomieszczeniu bagażowym nad głową.

8.4. Jeśli waga oraz rozmiar bagażu podręcznego są większe niż dozwolone wymiary, bagaż przewozi się jako bagaż rejestrowany, za który pobierana jest opłata.

8.5. Bagaż rejestrowany

8.6. Dozwolone wymiaru pojedynczej sztuki bagażu: szerokość: 1,499 m; wysokość: 1,194 m; długość: 1,715 m; waga: do 32 kg.

8.7. BARDZO WAŻNE: Czas wskazany na Twojej karcie pokładowej to czas stawienia się przy bramce odprawy. W przypadku spóźnienia linie lotnicze mogą zastrzec sobie prawo do odmowy wpuszczenia pasażera na pokład samolotu.


9. Lista niedozwolonych przedmiotów

Pasażerom zabrania się przewozić następujące przedmioty na pokładzie samolotu:

9.1. Zapalniczki lub broń oraz przedmioty, które mogą wystrzelić lub wyrządzić szkody, lub są do nich podobne:

a) wszystkie rodzaje broni palnej i ich części (za wyjątkiem teleskopowych przyrządów obserwacyjnych);

b) repliki zapalniczek;

c) pistolety na śruby przemysłowe i gwoździe;

d) urządzenia do ogłuszania lub porażania, np. dynamit, broń przewodząca energię itd.;

e) zabawki w kształcie broni wszystkich rodzajów;

f) broń spiczasta / o ostrych krawędziach, którą można stosować jako broń do ataku lub samoobrony, którą można wyrządzić krzywdę, w tym:

g) topory, włócznie, czekany, kije narciarskie itd.;

h) ostre nożyczki z ostrzami o długości powyżej 6 cm, wszelkie rodzaje noży, w tym odsłonięte golarki i ostrza (oprócz zabezpieczonych i z ostrzami zamkniętymi w osłonce);

i) narzędzia robotnicze, których można użyć jako broni, np. skalpele, wkrętarki, wiertarki, szczypce, noże itp.

9.2. Tępe przedmioty. Każdy tępy przedmiot, którym można wyrządzić krzywdę:

a) wszelkiego rodzaju pałki i kije; wiosła do kajaków i kanadyjek, deskorolki itd.;

b) wojskowy sprzęt roboczy, np. cepy itp.

9.3. Wybuchowe i łatwopalne materiały, środki wybuchowe / ich części składowe – wszelkie materiały wybuchowe lub wysoce łatwopalny materiał mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia pasażerów i załogi lub bezpieczeństwa mienia samolotu:

a) amunicja, materiały wybuchowe, zapalniki i kable detonatorów, materiały wybuchowe i sprzęt wybuchowy itd.;

b) miny, granaty, fajerwerki, inne materiały pirotechniczne, skrzynki i broń produkujące dym i iskry itd.;

c) gaz i pojemniki z gazem – butanem, propanem, tlenem – w dużych ilościach;

d) palne paliwo płynne (zapalniczki, farby w aerozolu, puszki z farbą itd.);

e) napoje alkoholowe o zawartości alkoholu powyżej 70%.

9.4. Chemiczne i toksyczne substancje – wszystkie chemikalia lub toksyczne substancje, które mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia pasażerów i załogi albo bezpieczeństwa samolotu lub jego mienia:

a) kwasy i alkaloidy, żel sublimacyjny (t.j. materiał korozyjny) lub żel wybielający itd.;

b) aerozole neutralizujące lub obezwładniające – np. gaz łzawiący, gaz pieprzowy itd.;

c) trujące lub zakaźne biologiczne substancje ryzyka – zainfekowana krew, bakterie, wirusy itd.; d) materiały promieniotwórcze;

e) przedmioty, które wywołują samozapłon.


Warunki

Warunki zmiany daty lotu, imienia, nazwiska oraz zwrot bagażu są ustalane przez linie lotnicze. Przed dokonaniem zakupu biletu lotniczego, obowiązuje zapoznanie się z niniejszym regulaminem i jego akceptacja oraz zapoznanie się z warunkami połączenia lotniczego.

Dokonując zakupu biletu należy postępować zgodnie z przepisami systemu rezerwacji. Należy pamiętać, że bilet zostanie wysłany e-mailem na skrzynkę pocztową. W przypadku jakichkolwiek pytań, prosimy o kontakt drogą telefoniczną lub mailową.

Po opłaceniu biletu potwierdzenie biletu elektronicznego zostanie wysyłane e-mailem natychmiast po otrzymaniu i potwierdzeniu płatności.

Po zakupie biletu obowiązują przepisy linii lotniczych.

Zgodnie z naszymi warunkami w zakresie dozwolonym przez prawo odpowiadamy wyłącznie za szkody lub straty bezpośrednie, wyrządzone w przypadku niezgodności naszych usług. Kwota zwrotu odszkodowania nie przekracza kwoty rezerwacji.

Przepisy oraz warunki mogą być przetłumaczone na inne języki. Przetłumaczony tekst jest traktowany jako informacja dla osób użytkowników strony internetowek, to nie jest profesjonalne tłumaczenie oraz nie można powoływać się na nie w celu ochrony swoich praw. W przypadku braku zgodności treści niniejszych Warunków, interpretacji lub niespójności między tłumaczeniem na dowolny język a wersją w języku litewskim we wszystkich przypadkach wersja litewski będzie uważana za ważną, niepodważalną i ostateczną.

Jeśli którykolwiek z tych warunków jest lub stanie się nieważny lub niewykonalny, pozostałe warunki pozostają ważne i trzeba ich przestrzegać. W tym przypadku niewłaściwe warunki pozostają ważne w maksymalnym zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa w tej dziedzinie i wystąpi konieczność zgody na podobne nieprawidłowe, nieważne lub niewykonalne części, zgodnie z niniejszymi Warunkami w zakresie treści i przeznaczenia.

W przypadku reklamacji dokumenty reklamacyjne potwierdzające ich ważność należy składać drogą mailową na adres: info@easyfly.pl. Reklamacje są rozpatrywane zgodnie z Ustawą Republiki Litewskiej.